Pages

Monday 7 May 2012

Nak Kurus ke Nak Sihat?

                                           




Kalau boleh kurus macam sebelum kahwin dulu kan bagus? Tapi mana mungkinkan? Selepas beranak 3 ni badan mula kembang macam belon ditiup-tiup. So mulalah makan ubat kurus yang ada di pasaran. Macam-macam dah cuba. Kuruslah tapi sementara je. Kepala mula sakit, badan mula lesu. Jumpa doktor of coz lah kena marah. Tau tak doktor cakap ape?


He..he.. " cikgu, u x gemok cuma out of shape, u hanya perlu exercise" Berdesing telinga dengar. Tapi sabor je lah. Nak harapkan exercise hmmm dlm mimpi jelah. Aku mula stop ambil ubat kurus bukan sebab takutkan doktor tapi sakit migrane dan asthmaku semakin serius. Tak boleh silap sikit, mulalah kena ambil MC.


Sekarang aku bebas dari dua penyakit kronik nih. Ada sahabat mensyorkan Premium Beautiful katanya PB bukan untuk kurus semata-mata tapi untuk kesihatan. So aku pun cubalah. Harganya jangan ceritalah kan mak aiiii punya mahal. Tapi aku beli jugak sebab mesin nebulizer yang pernah aku beli lagi mahal. ( Belum lagi kira ventolin yang berbotol-botol dan ubat migrane yang berkilo kilo) Memang boleh kayalah doktor tu.

Bila migrane menyerang, rasa mcm nak hempas kepala ke dinding. Dan bila kena asthma, rasa mcm nak hilang nyawa kejap tu jugaklah. Tapi alhamdulillah aku survive tak lah sampai lupa diri dan iman.


Lepas 2 minggu aku pakai dgn penuh disiplin ( 8 jam sehari ) dan susah payah, aku akhirnya bebas dari penyakitku ini. No more ventolin or ubat migrane. Mesin nebulizer pun dah pencen (simpan atas almari)

Memang berkesan PB ni. Kita berusaha tapi Allah jua yang menyembuhkan. Terima kasih sahabat. Sekarang bila jumpa doktor dia senyum je.... " U dah ada shape, Baru comei" Ade-ade je doktor nih. Nasib baik dia tak hansome.

Sekarang aku tak pernah fikir pasal nak kurus lagi. Yang penting sihat dan ada shape. Bukan shape pear tau tp....( Kalau boleh kurus itu satu bonus, walaupun tak fikir tapi masih mengharap)

TERIMA KASIH PB. Kalau x pakai PB sehari rasa macam x sempurna sepanjang hari. X rasa susah dah sekarang kerana alah bisa tegal biasa. Kalau ada yang kata susah nak buang air dan sebagainya, itu sementara sahaja. Kalau dibandingkan dengan kesakitan semasa semput atau migrane PB ni xlah sesusah manapun.

So Bagi sahabat di luar sana yang masih tercari-cari produk yang sesuai untuk penjagaan kesihatan Premium Beautiful adalah pilihan kerana
                                  
                                    70% untuk kesihatan               
                                    30% untuk kecantikan
                                  100% keyakinan

Nanti kita sambung lagi kebaikan PB nih. Contact 019-2677949 jika minat nak tau lebih lanjut.

3 comments:

  1. Terbaeek "THUMBS UP'
    Alhamdulillah, selepas mencuba ini penyakit Asthma
    saya semakin pulih.
    Wlaupun mahal tapi memang berbaloi.
    Serios tk rugi pun. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq atas perkongsian info yg baik dan dpt membantu rakan lain

      Delete
  2. Tq kerana berkongsi info yg baik.

    ReplyDelete