Pages

Wednesday 16 May 2012

TIPS MEMILIH BISNES YANG HEBAT

  • ANDA MASIH MENCARI BISNES?
  • ANDA TAKUT BISNES GAGAL?
  • ANDA PERNAH DITIPU?
  • ANDA KURANG YAKIN?
                                          DAN MACAM - MACAM LAGI........?

TINGIN

Jika YA pada semua soalan di atas maka teruskan pembacaan anda kerana mana tahu saya mungkin boleh membantu anda


               

Semua orang ada keinginan nak cari side income..nak cari part time job utk tampung kehidupan dlm keadaan sekarang ni yang memang semuanya belumba-lumba nak ubah nasib hidup, dan saya rasa kebanyakan daripada kita fikir apa yang sesuai utk tambah side income ialah dgn buat bisnes..tak kisah la bisnes ape-ape pun. Jual nasi lemak ke..goreng pisang ke...jual brooch ke..kek  ke..apa saja asalkan yang boleh menambah pendapatan..




Sebenarnya saya dulu pun selalu terfikir nak buat bisnes..macam-mcam plan ada..nak jual kain ela la… t-shit la…. kuih raya lagi.. sbb menyedari hakikatnya 9/10 daripada punca rezeki adalah daripada perniagaan. Tapi, bila difikir balik bisnes yang macam ni untungnye adalah sangat kecil dan lambat nak berkembang sehinggalah saya diperkenalkan oleh rakan kongsi saya iaitu Farah dgn leader hebat iaitu Dr. Ja. Tindakan saya ini adalah yang terbaik. Kenapa saya pilih bisnes ni, ini rahsia nya :)

                                                                       1. SYARIKAT

Syarikat merupakan perkara pertama yg kita kena kaji untuk pastikan bonus masuk setiap bulan dan tidak gulung tikar!!!! Saya rasa bertuah bernaung di bawah syarikat yang sangat, sangat, sangat (meminjam kata-kata Dr Azizan Othman) kukuh & stabil. Tersenarai di Bursa Malaysia & dapat anugerah FORBES Asia 4 tahun berturut-turut.



2. PRODUK

Nak berbisnes, wajiblah ada urusniaga jual/beli, kalau tidak, taklah dinamakan berniaga kan? So dengan Premium Beautiful yang dah 15 tahun dalam pasaran mmg sangat2 senang nak jual..sebab banyak keistimewaannya. Dihasilkan 70% untuk kesihatan & 30% untuk kecantikan dan yang paling penting ianya adalah pakaian dalam yang ada LIFETIME WARRANTY!!!




 
                                                                           3. PELAN PEMASARAN

Point value TERKUMPUL bersama KUMPULAN, tanpa luput point &  TEAMWORK BUSINESS! Percayalah…. anda tidak keseorangan dalam perniagaan ini. Jika berminat dgn pelan pemasaran bolehlah buat temujanji…

                                                                                         4. PEMIMPIN

Tips plg simple dalam bisnes ni. Untuk berjaya anda hanya perlu ikut setiap langkah orang yang telah berjaya sebelum kita... yeahh tak payah nak ragu-ragu sebab saya bernaung di bwh kepimpinan  seorang leader yang cukup hebat dalam syarikat iaitu CDM Siti Rohana. Skrg semuanya mudah dgn FB/blog/twitter & byk lg..



 
 
 

Bila 4 perkara ni dah bergabung tentulah tak mustahil  utk meraih pendapatan bulanan sampai puluh2 & ratus2 ribu ..yesss 5 angka setiap bulan hanya sebagai SIDE INCOME..best kannnn???

Saya secara berkumpulan guna INTERNET, semua dihujung jari hanya gunakan segala platform yang dah ada depan mata...sebenarnya saya dulupun tidak pandai ber “FB” dan  bukannye blogger tegar..tp bila berblog ni boleh menambah income kita kenapa tidak mencuba?? betul tak??
 

Yeahhhh!! Anda ada Facebook??? Jika ya, langkah seterusnya ialah ambil peluang dan take challenge sekarang sebelum terlambat…..
                        

No comments:

Post a Comment